1 juni 2020

Mannetjesmaker in de IT

Als CIO of IT-executive heb je een ingewikkelde opdracht. Je werk is niet altijd makkelijk. Je eigen personeel verwacht veel van je, maar ook je klanten […]
1 mei 2020

IT: kom op! Vooral voor jezelf…

IT is nogal eens het zwarte schaap van de organisatie. Hoe hard die professionals ook hun best doen, de business klaagt voortdurend. Daarbij heerst vaak het […]
1 april 2020

De goede dingen doen…

De goede dingen doen en die dingen goed doen. Dé uitdaging voor elke IT-manager. Communicatie biedt nieuwe kansen… door Jan Massier Beste IT-manager, beste CIO, hoe […]
1 maart 2020

Reputatiemanagement voor IT: damage control of succesfactor?

De algemene perceptie van IT-afdelingen is niet zo best. Haar dienstverlening voldoet heel vaak niet aan alle verwachtingen. IT zit in ’t verdomhoekje en komt er […]
1 februari 2020

Net Promoter Score: weet wat je klanten écht vinden!

Als je wilt weten hoe blij IT-gebruikers echt zijn, dan moet je allereerst weten hoe je die waardering voor je dienstverlening moet meten. In dit geval […]
2 januari 2020

IT self service: thuis doen gebruikers het toch ook zelf?

Enkele jaren geleden hebben HR-afdelingen met succes Employee Self Service oplossingen geïntroduceerd waarmee medewerkers hun eigen HR-zaken beheren. Heb je ooit nagedacht over de invoering van […]
1 december 2019

IT klantbenadering: van 4 P’s naar 4 C’s

Menig IT-leverancier benadert zijn klanten nog op de traditionele manier: volgens de 4 marketing P’s. Tegenwoordig gelden echter 4 C’s, juist in de wereld van IT-dienstverlening! […]