Je werk, je carrière. Zo belangrijk! Je voelt je gezien, je doet ertoe, het resultaat van jouw werk doet ertoe. Maar dan wordt het anders. Soms geleidelijk aan, soms is het er opeens. Dat onbehaaglijke gevoel. Doe ik er nog toe? Doet mijn werk er nog toe? Het moet anders, je wilt het anders! Hoe dan? En wat dan precies? Of kun je toch gelukkig zijn met wat je nu hebt? Lastig, zo’n situatie. Daar wil je uit, want iets klopt er niet. Jouw coach helpt je een oplossing te vinden.

Het doel van onze coaching is beter functioneren in je werkomgeving. Coaching is voor iedereen: voor beginnende – en voor zeer ervaren IT-er. Van beheerders tot project managers, van devops engineers tot servicedesk medewerkers, van IT managers en executives. Wij coachen individuele professionals en teams. Telkens gaat het over thema’s waar jij zelf niet goed uitkomt. Met een persoonlijke aanpak en begeleiding gaan we samen op zoek naar de oplossing. Die ligt vaak dichterbij dan je denkt. In jou!

Onze aanpak richt zich op het vinden van oplossingen voor jouw vragen en het versnellen van je persoonlijke en professionele groei. Want als werknemer of manager ervaar je momenten waarop je support kunt gebruiken. Kijk maar naar de voorbeelden van veelvoorkomende situaties hieronder. Of heb je andere persoonlijke uitdagingen waar je niet verder mee komt? Vaak kom je daar alleen niet uit. Dit zijn vragen waar jij jouw coach voor benadert.

Je wilt meer uit jezelf en je werk halen     |     Je wilt al langer hogerop maar je twijfelt ook nog steeds     |     Je hebt nog steeds diezelfde baan, terwijl je er zowat in wegkwijnt     |     Je voelt weinig energie, je voelt je uitgeput     |     Je vindt het lastig om de verantwoordelijkheden van jouw functie te dragen     |     Je vindt delegeren lastig en doet daarom (te) veel zelf     |     Je ervaart een conflictsituatie op je werk en weet even niet een oplossing

Er komen veel skills kijken bij IT-werk. Met de nadruk op technische vaardigheden. Daarom zijn veel IT-ers specialisten. Op het gebied van bijvoorbeeld informatie architectuur, hard- en software engineering, service management, standaarden zoals CMM, ITIL of COBIT, methodieken als PRINCE II, Agile-scrum, DevOps. Naast deze harde skills, vraagt IT ook om soft-skills. Rapporten wijzen dat uit, klanten roepen het al tijden. Dat gaat onder andere over:

Luisteren naar de klant     |     Kennis hebben van de bedrijfsdoelen     |     Samenwerken en helder communiceren – naar collega’s, klanten en management     |     Begrijpelijke documentatie maken voor de doelgroep     |      Empathie – je kunnen verplaatsen in de klant     |      Quality Assurance     |      En meer…

Onze coaching is gericht op de ontwikkeling van jouw soft-skills. Deze helpen jou te groeien en je carrière te versnellen.

IT is een technocratische bedrijfstak. Techniek voert er de boventoon, methodieken en standaarden zitten verweven in de cultuur, het werk wordt niettemin gedaan door en voor mensen. IT-ers hebben de naam dat ze niet goed communiceren. Ook IT als bedrijfsonderdeel heeft vaak moeite met de communicatie naar haar stakeholders. Lees, klanten of gebruikers, de business.

Onze aanpak is erop gericht de IT-organisatie meer communicatief te maken naar de business. Een IT-afdeling hoort zich te promoten, helder en proactief te communiceren over haar dienstverlening in begrijpelijke taal. De bijvangst is meer vertrouwen in en een beter imago van IT.

Onze aanpak richt zich ook op verbetering van de communicatie door IT-professionals. Naar collega’s, klanten c.q. gebruikers en naar het management. Steeds gericht op de specifieke rol. Van servicedeskmedewerker tot project manager, van scrum master tot service manager, van teamleider tot CIO.

De wereldwijde nr. 1 klacht van organisaties over hun IT-afdeling, is dat zij geen begrip heeft van businessprioriteiten. Tegelijkertijd wordt niet goed uitgelegd hoe IT bijdraagt aan de strategie en toegevoegde waarde heeft voor de business. Hierdoor gaat er heel veel mis! Dat is dus een enorm risico voor je bedrijfsvoering!

Met onze coachingsaanpak helpen we jou de werkrelatie tussen business en IT te verbeteren. Daar komt veel bij kijken en we beginnen met het laaghangende fruit. Want dat is er. Ook komen elementen uit de ABC van ICT aan bod: inzicht in de cultuur van IT en hoe klanten die ervaren. Daarnaast maakt communicatie een groot deel uit van de oplossing. Uiteraard gaan we aan de slag met de persoonlijke uitdagingen van de verantwoordelijke IT professional(s).

De effecten van werken aan een goede aansluiting vanuit IT bij de business komen terug in de toename van meer tevreden klanten en medewerkers, minder risico voor de bedrijfsvoering én betere bedrijfs- en IT-resultaten.

Wij coachen IT-teams die beter willen functioneren, betere resultaten willen bereiken en meer plezier willen bij het volbrengen van hun opdracht.

Wij hebben diverse aanpakken waarmee we een team gemotiveerd krijgen en weer gericht aan hun doel laten werken. Daarbij spelen missie, visie en strategie een cruciale rol. Ook is het van belang dat de persoonlijke sterktes en kwaliteiten van elk teamlid ingezien worden door de collega’s. Dat leidt tot een betere rolverdeling. Verder komen diverse communicatiefacetten aan bod en zorgen we voor ontspanning in het team om de creativiteit aan te wakkeren.

Hoe en waar we dat doen? Op locatie van de klant? Dat kan. Maar we bieden ook een mooi alternatief in de vorm van een impactvolle Terpsessie, garantie voor een goede binding en motivatie van de teamleden.

Jouw vraag?

Een kennismakingsgesprek behoort tot de mogelijkheden. Geheel vrijblijvend. Bel ons gerust.

Tel.: +31 (0)6 5111 0090