Het doel van onze coaching is beter functioneren in je werkomgeving. Coaching is voor iedereen: voor beginnende – en voor zeer ervaren IT-ers. Van beheerders tot project managers, van devops engineers tot servicedesk medewerkers, van GUI-designers tot IT-executives. Wij coachen individuele professionals en teams. Telkens gaat het over thema’s waar jij zelf niet goed uitkomt. Met een persoonlijke aanpak en begeleiding gaan we samen op zoek naar de oplossing. Die ligt vaak dichterbij dan je denkt. In jou!

Onze aanpak richt zich op het vinden van oplossingen voor jouw vragen en het versnellen van je persoonlijke en professionele groei. Want als werknemer of manager ervaar je momenten waarop je support kunt gebruiken. Dat vraagt om een coach met oog voor jouw persoonlijke uitdagingen en met een goede kijk op jouw complexe werk. Hier vind je voorbeelden van veelvoorkomende coachingsvragen:

Je wilt meer uit jezelf en je werk halen     |     Je wilt al langer hogerop maar je twijfelt ook nog steeds     |     Je voelt weinig energie, je voelt je uitgeput     |     Je vindt het lastig om de verantwoordelijkheden van jouw functie te dragen     |     Je vindt delegeren lastig en doet daarom (te) veel zelf     |     Je hebt moeite met overtuigen of voor en groep staan     |    Je ervaart een conflictsituatie op je werk en weet even niet een oplossing

Met onze aanpak vind je in korte tijd antwoorden op je vragen en oplossingen die jou verder helpen op weg naar je doel.

Er komen veel skills kijken bij IT-werk. Met de nadruk op technische vaardigheden. Daarom zijn veel IT-ers specialisten. Op het gebied van bijvoorbeeld informatie architectuur, hard- en software engineering, data – of service management, standaarden zoals CMM, ITIL of COBIT, methodieken als PRINCE II, Agile-scrum, DevOps. Naast deze harde skills vraagt IT-werk ook om soft-skills. Ook de klanten van IT vragen dat, onder andere:

Luisteren naar en verplaatsen in de klant     |     Kennis hebben van de bedrijfsdoelen     |     Samenwerken en helder communiceren – ook naar collega’s en management     |     Begrijpelijke documentatie maken     |      Quality Assurance     |      En meer…

De ontwikkeling hiervan draagt direct bij aan de persoonlijke en professionele groei en leidt tot aanzienlijk betere resultaten.

IT is een technocratische bedrijfstak. Techniek voert er de boventoon, methodieken en standaarden zitten verweven in de cultuur. Het werk wordt niettemin gedaan door en voor mensen. IT-ers hebben de naam dat ze beter moeten communiceren. Ook kan de communicatie nog verbeteren vanuit de IT-organisatie naar haar stakeholders: opdrachtgevers en gebruikers.

Wij helpen IT-ers hun communicatieskills te ontwikkelen naar collega’s, klanten c.q. gebruikers en naar het eigen management. Van servicedeskmedewerker tot project manager, van scrum master tot service manager, van teamleider tot CIO.

We adviseren en leren IT-organisaties effectief en helder te communiceren over de IT-dienstverlening in al z’n facetten en naar alle stakeholders. Vanuit de servicedesk, in de product-diensten-catalogus, SLA’s en presentaties. Dit zorgt voor een effectievere dienstverlening, toename van het vertrouwen in IT en klanttevredenheid.

De wereldwijde nr. 1 klacht van organisaties over hun IT-afdeling, is dat zij geen begrip heeft van businessprioriteiten. Tegelijkertijd wordt niet goed uitgelegd hoe IT bijdraagt aan de strategie en toegevoegde waarde heeft voor de business. Hierdoor gaat er heel veel mis! Dat is dus een enorm risico voor je bedrijfsvoering!

We helpen je de werkrelatie tussen jouw IT-afdeling en de business verbeteren. Daarbij komen elementen uit de ABC van ICT aan bod: inzicht in de cultuur van IT en hoe klanten die ervaren. Communicatie is een deel van de oplossing, maar ook handvatten voor de persoonlijke uitdagingen van de verantwoordelijke IT professional(s).

Het effect is een solide aansluiting tussen IT en de business. Dat zorgt voor betere IT-producten, tevreden medewerkers en klanten, minder risico voor de bedrijfsvoering én betere bedrijfsresultaten.

Wij coachen IT-teams die beter willen functioneren, betere resultaten willen bereiken en meer plezier willen bij het volbrengen van hun opdracht.

Wij hebben diverse aanpakken waarmee we een team gemotiveerd krijgen en weer gericht aan hun doel laten werken. Daarbij spelen missie, visie en strategie een cruciale rol. Ook is het van belang dat de persoonlijke sterktes en kwaliteiten van elk teamlid ingezien worden door de collega’s. Dat leidt tot een betere rolverdeling. Verder komen diverse communicatiefacetten aan bod en zorgen we voor ontspanning in het team om de creativiteit aan te wakkeren.

Hoe en waar we dat doen? Op locatie van de klant? Dat kan. Maar we bieden ook een mooi alternatief in de vorm van een impactvolle Terpsessie, garantie voor een goede binding en motivatie van de teamleden.

Jouw vraag?

Een kennismakingsgesprek behoort tot de mogelijkheden. Geheel vrijblijvend. Bel ons gerust.

Tel.: 06 5111 0090