Visie

De algemene perceptie van IT is niet zo best. Als afdeling/leverancier voldoe je zelden aan de verwachtingen. IT zit in ’t verdomhoekje en komt er maar niet uit. Die perceptie is als een vicieuze cirkel: omdat IT een slecht imago heeft, kan zij het nooit goed doen… Vooroordelen en hearsay doen de rest.

De business worstelt vaak met IT: ze stelt hoge eisen maar heeft niet altijd een realistisch beeld van de (on)mogelijkheden van IT. De IT-afdeling heeft grote moeite om aan alle verwachtingen te voldoen. Het gevolg is een slechte reputatie en gebrek aan vertrouwen in IT. Met het toenemende belang en de afhankelijkheid van IT is dit een enorm bedrijfsrisico!Nog beter je best doen om aan alle verwachtingen te voldoen levert niets op als je de communicatie niet verbetert! Klantgerichte 2-weg communicatie is een integraal onderdeel van de dagelijkse IT-activiteiten. Dit is cruciaal voor het kweken van wederzijds begrip, het scheppen van juiste verwachtingen en herstel van het vertrouwen in IT.
Dus IT, promoot jezelf en communiceer met je klant! Proactief en in begrijpelijke taal. Vraag hen wat ze willen, wat écht prioriteit heeft en waarom. Dit is je eerste stap op weg naar een respectvolle relatie met klanten en het beeld dat IT er toe doet. Dat is wat IT verdient en wat organisaties nodig hebben in tijden van toenemende complexiteit en hoog verandertempo.Omdat communicatie niet een IT ding is, helpen wij je het vertrouwen in IT te herstellen. Met aanstekelijke, creatieve en eye-opening marketing-, communicatie-en samenwerkingsprogramma’s. Wij verbeteren de onderlinge werkverhoudingen waardoor de bedrijfsprestaties beter worden. Werken met IT wordt weer leuk.

Over BePresent

Wij zijn een specialistisch en innovatief communicatiebureau met verstand van IT. We helpen IT-organisaties hun diensten en opbrengsten te verbeteren met marketing, (project) communicatie, coaching. Wij zorgen dat IT (weer) een positief imago krijgt en aan de verwachtingen van hun klanten en organisatie voldoet. Maak ook kennis met de verrassende effecten van onze diensten. Neem snel contact op.

Jouw businesscase

Als je serieus nadenkt over de meerwaarde van een beter imago van je IT-afdeling, je eigen reputatie als IT-leider, betere samenwerking met klanten en minder fouten in de operatie, wat is dan je businesscase?

En... waar wacht je nog op?

Back to Top